صفحه اصلی

Tuesday 19 April 2011

شرایط دشوار بازداشت بهزاد ذبیحی ماهفروزکی در قرنطینه زندان تنکابن


30 فروردین 1390
به گزارش هرم - پایگاه خبری مجموعه فعلان حقوق بشر در مازندران - بهزاد ذبیحی شهروند بهایی ساکن ساری پس از گذشت ده روز از بازداشتش با همسر خود در حضور بازجوی اطلاعات تنکابن برای اولین بار ملاقات نمود. بهزاد ذبیحی ماهفروزکی در تاریخ 21 فروردین 1390 درساری بازداشت شد و پس از سه روز به قرنطینه زندان نشتارود در تنکابن منتقل گردید.

وی دراین ملاقات تصریح کرد که از طرف بازجوی اطلاعات مرتبا مورد تهدید و تحقیر قرار می گیرد. در این ملاقات ردّ پابند بر روی پای ایشان زخمی و خون آلودبود.  در طی این ده روز به وی اجازه حمام داده نشده است و برای رفتن به دستشویی باید مدتها منتظر بماند. به علاوه وی از رفتن به هواخوری محروم است. ایشان در طی این ده روز از هرگونه برقراری تماس تلفنی محروم بوده و اجازه خرید از فروشگاه زندان را نیز ندارد. به علاوه وسایل شخصی و بهداشتی از قبیل مسواک نیز در اختیارش قرار نمی گیرد.

بازجوی اطلاعات تنکابن همسر ایشان را نیز تهدید به بازداشت نمود.

پیشتر نیز در تاریخ شنبه، ۱۰ بهمن  ۸۸، ۶ نفر از مامورین اطلاعات ساری به مغازه عینک فروشی  بهزاد ذبیحی ماهفروزکی مراجعه نموده و با آنکه تنها حکم تفتیش منزل را داشتند، به تفتیش مغازه وی نیز پرداختند. ایشان یک بار دیگر نیز در تاریخ سوم اسفند، در پی احضار مامورین اطلاعات ساری به ستاد خبری این شهر به مدت پنج روز بازداشت و در روز یکشنبه، ۸ اسفند ۸۹ به قید جواز کسب آزاد شدند.
لازم به ذکر است که  در پی بازداشت اول، حکم پلمپ مغازه ذبیحی نیز رسما ابلاغ گردید و مغازه وی از آن زمان تا کنون بسته است.

انتهی

0 نظرات:

Post a Comment