صفحه اصلی

Tuesday 5 April 2011

اخراج یک دانشجوی بهایی دیگر از دانشگاه و ادامه ی بازداشت سارا محبوبی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی

چهارشنبه, 23 تیر 1389 ساعت 17:49   


جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی
جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی _ ادامه ی اخراج بهاییان از دانشگاه و فشار بر فعالین حق تحصیل بهایی با اخراج وصال ممتازی از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و بلاتکلیفی سارا محبوبی در بازداشتگاه اطلاعات ساری پس از گذشت 20 روز از بازداشت .
وصال ممتازی از دانشجویان بهایی در ترم آخر رشته مهندسی کشاورزی- آب، از دانشگاه امام خمینی قزوین اخراج شد. این دانشجوی بهایی، در سال ۸۵ در دانشگاه بین المللی امام خمینی در رشته مهندسی کشاورزی -آب پذیرفته شد و در طی هفت ترم گذشته تعداد ۱۲۴ واحد گذراند و در حالی که در ترم بهار جاری مشغول گذراندن ترم هشتم و آخرین واحدهای خود بود، اخراج گردید . این اخراج در حالی صورت می‌ پذیرد که دانشگاه بین المللی امام خمینی از از دادن حکم اخراج کتبی خودداری کرده است.
اخراج وصال ممتازی در حالی صورت می پذیرد که سارا محبوبی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و فعال حق تحصیل از سوم تیرماه تا به امروز در وضعیتی بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات ساری می باشد . در تاریخ 14 تیرماه خانواده این فعال حق تحصیل موفق به ملاقات با وی شده اند .
برخورد با اقلیت بهایی و محروم نمودن آنان از حق تحصیلات عالیه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای سابقه ای سی ساله می باشد و از انقلاب فرهنگی تا به امروز ادامه داشته است و در ماه های اخیر این فشارها با بازداشت تعدادی از فعالین حق تحصیل بهایی شدت یافته است .

0 نظرات:

Post a Comment